Past je aanbod nog bij jou?

  |  Ondernemerschap   |  Past je aanbod nog bij jou?
past je aanbod nog bij jou Tekstschrijver voor horeca ondernemers bregjeboer.nl Maastricht Limburg

Past je aanbod nog bij jou?

“Breg, het voelt gewoon niet helemaal oké, maar ik weet niet wát dan precies niet goed voelt.”

“Heel herkenbaar, het voelt zeker alsof je met je linkervoet in je rechterschoen zit: je kunt er wel op lopen, maar echt lekker gaat het niet en je komt niet ver.”

“JA! Dat is het!”

Met je linkervoet in je rechterschoen

Ik spreek regelmatig met ondernemers die niet 100% happy zijn met hun bedrijf. Ze bieden bijvoorbeeld diensten aan, die ze liever niet meer uitvoeren. Of ze willen er iets anders bij doen, maar weten niet hoe. Ik adviseer dan altijd om je gevoel te volgen. Je intuïtie is ZO sterk en als je daar goed naar luistert, loop je vanzelf in de goede richting. Met je rechtervoet in je rechterschoen.

Communiceer naar je eigen wensen

Het is makkelijk om te blijven mopperen over wat eigenlijk niet goed voelt. Je kunt ook zorgen dat je het universum een handje helpt, door te denken, handelen en communiceren naar de gewenste situatie. In je communicatie naar buiten toe kun je hier al stappen in zetten.

  • Vermeld diensten die je niet (meer) wilt aanbieden niet langer prominent op je website of social media.

    Voorbeeld: je wilt als schoonheidsspecialiste geen nieuwe pedicureklanten meer aannemen. Vermeld het dan niet langer als behandeling op je website of vermeld dat je het alleen doet in combinatie met een gezichtsbehandeling. >
  • Zet diensten waar je wél blij van wordt in de spotlight, geef daar extra aandacht aan.

    Voorbeeld: je hebt een nieuwe behandeling in je salon. Maak er inspirerende socialmedia-berichten over, schrijf een blog en vermeld het op de homepage van je website. >
  • Wil je nieuwe diensten toevoegen? Doen!

    Ook als je het nog aan het ontwikkelen bent, je nog niet alles ervoor in huis hebt of denkt dat je er niet klaar voor bent. Zet die stap en zet het in je etalage. Voorbeeld: je bent coach en hebt een nieuw online traject ontwikkeld. De eerste module is klaar, de tweede bijna. Slinger het al online en maak de andere modules af, terwijl je klanten bezig zijn met de eerste en tweede module.

Het is oké als je nog niet alles hebt uitgedokterd

Het is oké als je iets niet 100% rond hebt. Het is oké als je geen ‘perfect’ aanbod hebt. Perfect bestaat sowieso niet, dus die druk valt al weg. Zet gewoon die eerste stap. En dan nog een. En nog een. Met je schoenen aan de juiste voet. Let maar op wat er gebeurt! 🥰

Zit jij op dit moment lekker in wat je aanbiedt of wordt het tijd om je schoenen te wisselen?

Post a Comment

CAPTCHA ImageChange Image

×

Hi!

Heb je een vraag of opmerking? Klik op mijn foto om een berichtje via Whatsapp te sturen.

× Kan ik je helpen?