Ken je dat gevoel? Dat je een supervette opdracht binnen hebt gehaald? Of dat je een mooi project hebt afgerond? Dan wil je het liefst van de daken schreeuwen hoe trots je bent. Toch is er iets wat je tegenhoudt. Je vindt het een beetje overdreven om een succes te delen en daarom doe je het maar niet. Ik leg je uit waarom het juist wél een goed idee is om jouw mijlpaal of succes met de wereld te delen.
Deel jouw succes met de wereld
De definitie van succes is voor iedereen verschillend. En dat is ook meteen wat het zo krachtig maakt. Jouw persoonlijkheid, de basis van jouw ondernemerschap, is onderdeel van dat succes. Met veel hard werk heb je een mooi project afgerond, een nieuwe klant binnengehaald of je zoveelste verkoop gedaan. Dat is te gek en dat mag je dan ook gerust hardop zeggen. Door jouw successen te delen en te vertellen wat je ervoor hebt gedaan en hoe je je daardoor voelt, geef je jouw (potentiële) klanten een kijkje in de keuken. Je laat zien dat je hard werkt en dat dit harde werk ook wat oplevert. Je laat zien dat je succesvolle en prettige samenwerkingen hebt met jouw klanten. Dit wekt vertrouwen en geeft jouw bedrijf nog meer persoonlijkheid.
Geef een realistisch beeld van jouw successen
Zoals gezegd is een succes voor iedereen verschillend. Ondernemen bestaat uit pieken en dalen, dus zorg wel dat het vieren van jouw successen geloofwaardig is en blijft. Als jij iedere week van de daken schreeuwt dat je nieuwe, grote projecten binnenhaalt, maar je op een ander moment aangeeft dat het niet zo druk is en je op zoek bent naar nieuwe opdrachten, gaan jouw lezers daar vraagtekens bij plaatsen. Dus: niks mis met het delen van je successen, zolang het maar wel realistisch is. En een beetje oppoetsen kan af en toe geen kwaad, maar houd het wel geloofwaardig.
Wat is jouw grootste succes van de afgelopen maand?
Dan heb ik meteen een leuke content-tip voor je, die je maandelijks terug kunt laten komen. Vertel jouw volgers wat jouw grootste succes van de afgelopen maand is in een post op social media of in een blogpost op jouw website. Door de successen te delen hou je het lekkere gevoel zelf nog even wat langer vast en je laat jouw volgers meegenieten van die positieve energie. Zo blijf je in een positieve flow en moet jij eens opletten wat er dan allemaal gebeurt!
Dus, vertel het mij maar alvast: wat is jouw grootste succes van de afgelopen maand?